دوره برق خودرو - مدرک برق خودرو

دوره برق خودرو

دوره برق خودرو

همراه با مدرک بین المللی پایان دوره

امروزه خودرو نقش مهمی در زندگی انسان ها دارد و به هیچ عنوان قابل حذف نیست. یکی از بخش های اصلی سیستم خودرو، باطری و برق خودرو می‌باشد، که در صورت وجود مشکل در خودرو دچار مشکلات بسیار زیادی می شود.

دوره آموزش برق خودرو یکی از دوره های بسیار کاربردی و محبوب میباشد. برق خودرو یکی از مهمترین بخش های هر خودرو است، طوری که اگر این بخش به درستی کار نکند عملکرد خودرو مختل شده و دیگر قادر به حرکت نیست. با توجه به اهمیت این بخش در خودرو برقکار خودرو از جمله مشاغل پرطرفدار مربوط به خودرو می باشد که متخصصان این حرفه از بازار کار و درآمد بالایی برخوردار می باشند.

در کلاس برق خودرو درجه یک به مباحثی از قبیل آموزش صفر تا صد برق خودرو، آموزش سیم کشی کلیه مدارات الکتریکی خودرو، رفع عیوب سیستم کولر خودرو، عیب یابی مدار شارژ و غیره پرداخته شده و کلاس آموزش باطری سازی نیز تعمیر استارت، بخاری، سیم کشی ماشین و … را شامل می‌شود.

دوره برق خودرو - مدرک برق خودرو

آموزش برق خودرو و برق رسانی خودرو که امروزه به یکی از دوره‌های رایج تعمیرات الکترونیک تبدیل شده است. دوره برق خودرو به دلیل اهمیت بالا بسیار پرطرفدار می‌باشد. زیرا که برق ماشین عنصر اصلی خودرو می‌باشد و در صورتی که سیستم برق رسانی خودرو از جمله دوشاخه و پریز برق، لوله ی برق، اتصال به زمین، سیستم های ولتاژ پایین و… دچار مشکل شود تمامی قسمت های ماشین که با برق کار می‌کنند از کار می‌افتند.

آموزش برق خودرو از زیر شاخه های تخصصی تعمیرات الکترونیک می باشد. این دوره آموزشی بسیار پرطرفدار بوده و با توجه به پیشرفت تکنولوژی در سیستم های الکترونیکی خودرو همچنین افزایش تعداد خودروها از بازار کار خوبی برخوردار است.

سیستم برق و برق رسانی در اتومبیل یکی از قسمتهای مهم خودرو محسوب شده و به نوعی میتوان اذعان داشت که باتری قلب تپنده ی هر خودرو به شمار می‌آید. اتومبیل به وسیله‌ی سیستم برق موجود در آن استارت خورده و روشن می‌شود.

اشتعال سوخت در موتور به وسیله‌ی سیستم برق خودرو صورت گرفته و هسته‌ی اصلی خودرو (کامپیوتر) با برق کار می‌کند. تمامی قسمتهای مهم اتومبیل به وسیله‌ی برقی کار می‌کند که توسط باتری ایجاد می‌شود. اگر برای سیستم برق خودرو مشکلی پیش آید ، خودروی شما دچار مشکل جدی خواهد شد.

سیستم برق خودرو

در این سیستم، قطعات اصلی وجود دارند که بروز هر مشکلی در هر کدام از این قطعات منجر به مشکل جدی خواهد شد قطعات ذکر شده عبارتند از:

دینام و باتری : دینام وظیفه ی نگه داشتن وضعیت باتری در حالت پر را بر عهده دارد.
باتری منبع برق خودرو محسوب شده و تمامی برق مورد نیاز در اتومبیل از طریق باتری تامین می‌شود.

انژکتور: انژکتور مانند کاربراتور وظیفه‌ی ترکیب سوخت با هوا و تزریق آن در موتور را بر عهده داشته و این کار را در سطح دقیق‌تری نسبت به کاربراتور انجام می‌دهد.

کویل: این قطعه وظیفه‌ی تقویت ولتاژهای باتری را بر عهده دارد. جریان مستقیمی که توسط باتری ایجاد می‌شود، حدود 12 ولت است که ولتاژ مورد نیاز برای تولید جرقه بین الکترودها حدود 7000 ولت می‌باشد. این افزایش ولتاژ که نهایتا منجر به ایجاد جرقه می‌شود به وسیله‌ی تقویت کویل ها انجام می‌شود.

وایر شمع: کار انتقال جریان الکتریسیته به شمع ها و تولید جرقه توسط وایرهای شمع و لایه های عایق مابین آنها به وجود می‌آید.

سیستم کامپیوتری خودرو، در اکثریت خودروهای انژکتوری به منظور کنترل مقدار سوخت و تنظیم آن از سیستم کامپیوتری استفاده شده است. از دیگر کاربردهای سیستم کامپیوتری، افزایش امنیت و امکانات رفاهی خودرو می‌باشد.

در آکادمی sic می‌توانید زیر نظر بهترین مدرسان و مربیان بین المللی آموزش ببینید و در پایان، گواهینامه و مدرک معتبر برق خودرو را دریافت کنید.

آکادمی اس آی سی دوره های خود را تحت استانداردهای بین المللی برگزار کرده و تمامی استاندارد ها و سرفصل های تعیین شده بین المللی را اجرا می‌کند. هنرجویان پس از اتمام دوره می‌توانند در آزمون دوره شرکت کرده و مدرک مربوطه را دریافت کنند. این مدرک دارای ارزش بین المللی می‌باشد.

فرصت شغلی برق خودرو

پس از آموزش صفر تا صد برق خودرو و کسب مدرک بین المللی برق و عیب یابی خودرو می توانید به عنوان باتری ساز خودرو، سیم کشی خودرو، نصاب صفحه کیلومتر و سیستم صوتی خودرو و غیره استخدام شده و در کارخانجات به تعمیر دستگاه ها و ماشین آلات آنها بپردازید یا بطور مستقل یک مغازه مربوط به تعمیرات برق خودرو را راه اندازی کنید.

گروه آموزشی:

فنی و مهندسی

جهت مشاهده سایر دوره های گروه به قسمت فنی و مهندسی مراجعه کنید.

مدت دوره برق خودرو:

معادل 70 ساعت (10 سرفصل) به صورت جزوه آموزشی

پیش نیاز دوره برق خودرو (مدرک برق خودرو):

بدون پیش نیاز

این دوره (دوره برق خودرو) بدون پیش نیاز است.

سرفصل های دوره برق خودرو:

  1. باطری خودرو
  2. اجزای برقی خودرو
  3. اجزای اصلی سیستم برق خودرو
  4. آموزش تشخیص و رفع عیوب کولر خودرو
  5. آموزش تشخیص و رفع عیوب بخاری خودرو
  6. آموزش سیم کشی مدارات الکتریکی خودرو
  7. آموزش کار با دستگاه دیاگ
  8. آموزش کار با سیستم انژکتوری
  9. آموزش انواع سنسور (سنسور دور موتور، سنسور ضربه، سنسور دمای آب)
  10. آموزش نحوه تشخیص و رفع عیوب مدار شارژ

مدرک دوره برق خودرو:

هنرجو پس از گذراندن دوره برق خودرو موفق به دریافت گواهینامه s.i.c آلمان با استعلام بین المللی (ریجستر کد) می‌شود. همچنین افرادی که مهارت کافی در زمینه برق خودرو دارند و نیازی به دوره برق خودرو در خود احساس نمی‌کنند، می‌توانند تنها با شرکت در آزمون و یا ارسال رزومه کاری خود نسبت به گرفتن مدرک بین المللی برق خودرو اقدام کنند.

لازم به ذکر است در شهرهایی از ایران که نمایندگی یا اساتید فعالی در حال همکاری با آکادمی اس آی سی هستند شما می‌توانید تماس گرفته و با مراجعه به نماینده آکادمی اقدام به اخذ مدرک خود نمایید.

مدرک برق خودرو- دوره برق خودرو – دوره آموزش برق خودرو یکی از دوره های بسیار کاربردی و محبوب میباشد. برق خودرو یکی از مهمترین بخش های هر خودرو است، طوری که اگر این بخش به درستی کار نکند عملکرد خودرو مختل شده و دیگر قادر به حرکت نیست.

با توجه به اهمیت این بخش در خودرو برقکار خودرو از جمله مشاغل پرطرفدار مربوط به خودرو می باشد که متخصصان این حرفه از بازار کار و درآمد بالایی برخوردار می باشند. مدرک برق خودرو- دوره برق خودرو

0 پاسخ

ثبت دیدگاه

مایل به ملحق شدن به بحث هستید ؟
به ما بپیوندید !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 2 =