مدرک مربیگری بدنسازی

مدرک مربیگری بدنسازی

مدرک مربیگری بدنسازی

همراه با مدرک بین المللی پایان دوره

دوره مربیگری بدنسازی از دوره های آموزش مجازی محبوب در میان سایر دوره ها به شمار می رود.

چنانچه شما دارای محدودیت زمانی در زندگی هستید و در طی روز درگیری های کاری فراوانی دارید و وقتی برای یادگیری سایر مسائل دلخواه خود را ندارید با استفاده از دوره های آموزش آفلاین می توانید آموزش کامل و جامعی در ارتباط با مربیگری بدنسازی را بدون پرداخت هزینه های بسیار زیاد و یا صرف زمان فرا بگیرید.

مدرک مربیگری بدنسازی

در آکادمی sic می‌توانید زیر نظر بهترین مدرسان و مربیان بین المللی آموزش ببینید و در پایان، گواهینامه و مدرک بین المللی مربیگری بدنسازی را دریافت کنید.

آکادمی اس آی سی دوره های خود را تحت استانداردهای بین المللی برگزار کرده و تمامی استاندارد ها و سرفصل های تعیین شده بین المللی را اجرا می‌کند. هنرجویان پس از اتمام دوره می‌توانند در آزمون دوره شرکت کرده و مدرک مربوطه را دریافت کنند. این مدرک دارای ارزش بین المللی می‌باشد.

کارها و وظایف مربی بدنسازی (مدرک مربیگری بدنسازی)

در زمانی که بسیاری از مردم برای بدنسازی خود به دنبال مربی و مشاوره هستند، آموزش آنها اغلب با استفاده از اطلاعات شما بعنوان مربی بدنسازی حاصل می‌شود. این دانش تنها با داشتن مدرک مربیگری بدنسازی بدست نمی آید و می‌تواند از افرادی به دست آمده شود که تحصیلات کاملی درباره بدنسازی دارند یا فقط کسانی باشد که فکر می‌کنند درک خوبی از بدنسازی، پرورش اندام و یا فیتنس دارند اما گواهینامه و مدرک تحصیلی ندارند.

ولی در کل ضروری است که برای موفقیت بدنسازان پایه و اساس این رشته را به طور آکادمیک فرا گرفته باشید.

مربی بدنسازی چکار می‌کند؟

ارائه برنامه بدنسازی:

یک مربی بدنسازی پیشرفت هنرجویان خود را مشاهده می‌کند، نظارت می‌کند که آنها به برنامه اختصاصی پایبند هستند و آنها را مجبور می‌کند تا بیشتر تلاش کنند تا پیشرفتی در تناسب اندام داشته باشند. مربی آنجاست تا تمرکز هنرجویان را حفظ کرده و آنها را در بهترین حالت ممکن حمایت کنید تا به موفقیت در رشته بدنسازی و اندام ایده آل خود همراه با سلامتی برسند.

ارائه آموزش عینی:

هنگامی که هنرجویان تصمیم می‌گیرند بدنسازی را به تنهایی انجام دهند، دچار احساساتی مانند نا امیدی و کمال‌گرایی می‌شوند که از پیشرفت آنها جلوگیری می‌کند. شما به عنوان یک مربی بدنسازی باید اطمینان داشته باشید که هنرجوی شما از هر گونه انتقاد از خود که ممکن است از آن رنج ببرد، خودداری کند. شما یک فرد بی طرف هستید، که می‌تواند به هنرجو کمک و یاری کند اهداف خود را با رعایت جنبه‌های تناسب اندام که ممکن است نادیده گرفته شوند، پیگیری کنند.

تعیین اهداف:

بر اساس تحصیلات و گواهینامه (مدرک مربیگری بدنسازی) شما می‌توانید برای هنرجوی خود اهدافی تعیین کنید. این‌ها ممکن است شامل رژیم‌های تمرینی‌، وزن مخصوص در زمان‌های خاص، برنامه‌های تغذیه، زمان بندی مواد مغذی، تمرینات دقیق و موارد دیگر باشد. علم، مهارت، دانش و تخصص شما به هنرجوی تان کمک می‌کند تا قدرت خود را افزایش داده و چربی سوزی کند تا بدنسازی موفق گردد.

زمان بندی و ارائه کارآیی:

وقتی در مورد فیتنس، بدن‌سازی و آمادگی جسمانی صحبت می‌کنیم، زمان خیلی مهم می باشد. هنرجویان شما را استخدام کرده‌ و بکارگیری کرده‌اند تا پاسخ سریعی برای خواسته‌های آنها (رسیدن به وزن، اندام، عضلات ایده آل) باشید.

آن‌ها نمی‌خواهند ساعت‌ها وقت گذاشته و تحقیق کنند که چه کاری باید انجام دهند و چگونه این کار را انجام دهند. شما تحصیلات بالایی داشته و مدرک مربیگری پرورش اندام (بدنسازی یا فیتنس) را دارا هستید و آنها از شما می‌خواهند که بهترین روش‌ها را برای شکل دهی و رسیدن به اهدافشان در اختیار آنها قرار دهید.

تجربه ی پیشرفت سریع‌تر:

بهتر است اطلاع داشته باشید که این شغل با مسئولیت پذیری همراه است. اگر کسی به تنهایی تمرین می‌کند در مقایسه با این که اگر از شما به عنوان مربی بدنسازی استفاده کند، به احتمال زیاد کمتر کار می‌کند و آنها انتظار دارند که شما آنها را به شیوه‌ای ماهرانه ای از محدودیت‌های معمول خود فراتر ببرید.

فرصت‌های شغلی مربی بدنسازی

در صورتی که مدرک مربی‌گری خود را دریافت کنید می‌توانید بعنوان مربی در باشگاه های بدنسازی و پرورش اندام و سالن‌های ورزشی مشغول به کار شوید. همچنین در صورت دریافت مدرک مربی‌گری درجه ۱ خود می‌توانید با طی یک سری مراحل قانونی دیگر به عنوان مربی بدن‌سازی بین‌المللی شناخته شده و به کشورهای دیگر مهاجرت نمایید.

باشگاه‌های خصوصی

شما همچنین می‌توانید در باشگاه‌های خصوصی به عنوان مربی بدنسازی کار کنید. دقت کنید که برای گرفتن مدرک بدن‌سازی نیازی به اندام بدن‌سازی ندارید، اما وجود آن باعث می‌شود که یک امتیاز مثبت داشته باشید.

باشگاه‌های مدارس و دانشگاه‌ها

اگر علاقه دارید که مربی باشگاه‌های دانشگاه‌ها باشید و یا به دانش‌آموزان نحوه صحیح به دست آوردن تناسب اندام را آموزش دهید، این مورد گزینه بسیار مناسبی است.

مجموعه ورزشی

یکی از گزینه‌های عالی بعد از دریافت مدرک بدن‌سازی، استخدام شدن در یکی از مجموعه‌های ورزشی است. در این مجموعه‌ها معمولاً تعداد افراد بیشتری شرکت کرده و می‌تواند تجربه‌ای عالی برای کار مربی‌گری باشد.

مراکز ورزشی درمانی

کمتر کسی معمولاً به این گزینه فکر می‌کند، اما شما می‌توانید در مراکز ورزشی درمانی نیز مشغول به فعالیت شده و تجربیات ارزشمندی را کسب کنید.

مراکز ورزشی نظامی

این گزینه نیز یکی از آن مواردی است که کمتر کسی به آن فکر می‌کند. در این مراکز ورزشی وجود یک مربی بدن‌سازی بسیار مهم و الزامی است و شما می‌توانید به افراد نظامی برای کسب مهارت‌های بیشتر و آمادگی جسمانی کمک کنید.

باشگاه‌های عمومی

باشگاه‌های عمومی همان طور که از اسمش پیداست کلاس‌ها به صورت عمومی برگزار شده و می‌تواند تعداد نفرات بیشتری را به عنوان مربی آموزش داد.

مراکز سلامتی

شما می‌توانید به عنوان مربی بدن‌سازی در مراکز سلامتی نیز مشغول به فعالیت شوید، کافیست که مراکز سلامتی شهر خود را بشناسید و از نیازمندی‌های نیروی کار آن‌ها اطلاع کسب کنید.

مطالب بیشتر در مورد بدنسازی

بعضی افراد علاوه بر علاقه داشتن به ورزش بدنسازی، به مربیگری این رشته نیز علاقه‌ دارند. اگر پس از بررسی وضعیت و شرایط خود، تصمیم به دریافت گواهی مربیگری دارید، نیازمند گذراندن بعضی از دوره‌ها هستید. یک مربی خوب همیشه اطلاعات خود را به روز نگه داشته و بنابر این حتی پس از دریافت مدرک مربیگری بدنسازی مطالعه مقالات و کتب این رشته را فراموش نخواهد کرد.

تنها گذراندن جلسات برگزار شده و قبولی در آزمون به معنی تبدیل شدن به یک مربی حرفه‌ای نیست. لذا حتماً در باشگاه و زیر نظر یک مربی بدنسازی، دوره کارورزی را طی کنید. همچنین بر آن با صداقت کامل شاگردان خود را آموزش دهید.

برای این که یک مربی فیتنس موفق باشید لازم است در ابتدا ثبت نام مربی‌گری بدن‌سازی را انجام دهید و دوره‌های مربیگری را بگذارنید و سپس وارد دنیای حرفه‌ای فیتنس شوید.

خیلی از افراد بدنساز هستند که در مرحله بعدی دنیای ورزشی خود به مربی شدن و مربیگری فکر می‌کنند. مربی ورزشی شدن فقط به داشتن مدرک نبوده و نیازمند تجربه نیز خواهد بود. مربیان بدنسازی همیشه با افراد بسیاری در ارتباط هستند و می‌توانند تأثیر زیادی در زندگی افراد داشته باشند و آن‌ها را به سمت و سوی زندگی سالم و تندرست هدایت کنند.

بهترین و ساده ترين تعريف از ورزش بدنسازی را میتوان اینگونه بیان کرد که بدنسازی عبارت است از آن دسته از ورزش هايی که در آن ها هدف اصلی تمرکز بر شکل ظاهری و فرم اندام ها و عضلات بدن است و در نهايت ملاک سنجش و ارزيابی نيز ظاهر اندام ها، فرم و اندازه آنها است.

بدنسازی ورزشی است که تمرکز آن بر زيبايی ظاهری، فرم و سايز  عضلات و اندام‌های بدن می‌باشد. در اين رشته ورزشکاران بر این تلاشند که با انجام تمرينات بدنی برنامه‌ریزی شده و پيروی از رژيم های خاص غذایی به اندام مورد نظر خود برسند. رشته بدنسازی دارای زيرشاخه های مختلفی می باشد که عبارتند از:

بدنسازی شاخه فيتنس فيزيک

بدنسازی بادی بلدينگ (پرورش اندام)

بدنسازی پاورليفتينگ (وزنه برداری)

مدرک مربیگری بدنسازی - مدرک بین المللی بدنسازی

این روزها رشته بدن‌سازی یکی از آن رشته‌های ورزشی پرطرفدار است زیرا که بیشتر افراد به دنبال به دست آوردن تناسب اندام و داشتن هیکلی عالی و ایده‌آل می‌باشند. این علاقه عموم جامعه به داشتن تناسب اندام و در نتیجه بدنسازی باعث شده تا سالن‌های ورزشی از جمعیت افرادی که می‌خواهند در این زمینه موفقیت کسب کنند پر شود.

همان طور که می‌دانید این افراد مشتاق نیاز به یک مربی بدن‌سازی دارند تا بتواند به آنها برنامه‌های لازم ورزشی را داده و آنها را پشتیبانی و راهنمایی کند.

اگر که شما قصد دارید یکی از مربی‌های بدن‌سازی شوید و در یکی از باشگاه های ورزشی کار کنید، نیاز است تا آمادگی‌هایی را بدست آورید. همچنین برای طی مراحل قانونی و دریافت مدرک بدن‌سازی باید اقدام به ثبت نام مربیگری بدنسازی کرده و دوره‌های مربیگری بدنسازی را بگذرانید و در آن نمره لازم را به دست آورید.

لازم است بدانید برای شرکت در این دوره نیازی به پیش زمینه نداشته و لازم نیست که هیکلی ایده‌آل و ورزیده داشته باشید.

مدرک مربیگری بدنسازی - مدرک بین المللی بدنسازی

ویژگی های لازم برای مربی بدن‌سازی

مهارت‌هایی که برای موفقیت یک مربی بدن‌سازی بسیار حیاتی است.

همدلی و هوش هیجانی

مربیان شخصی برجسته از سطح بالایی از هوش مصنوعی برخوردار هستند که آنها را قادر می‌سازد تا با مشتریان خود الهام بخش، انگیزه بخش بوده، آن‌ها را تشویق کرده و ارتباط موثری داشته باشند.

یکی از مهمترین جنبه‌های هوش عاطفی، همدلی است، اینکه بتوانید «خود را جای دیگران بگذارید». این نوع همدلی به شما کمک می‌کند در زمان درست احساس کنید که مشتری احساس ناامیدی، ناراحتی یا بی‌انگیزه کند.

مدرک مربیگری بدنسازی - مدرک بین المللی بدنسازی

بعلاوه به شما این آگاهی را می‌دهد که متوجه شوید آنچه را مشتری در آن لحظه احتیاج دارد درک نمایید. مهم نیست که چه اتفاقی می‌افتد، در بغل و آغوش گرفتن، عشق یا کلمات انگیزه‌بخش می‌تواند بسیار مؤثر باشد. همه اینها می‌تواند تأثیر زیادی در انگیزه آنها داشته باشد.

مهارت‌ و ویژگی های ارتباطی

ارتباط یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی است که یک مربی بدنسازی باید داشته باشد. در زمان کمک به دیگران برای رسیدن به اهدافی مانند سلامتی و تناسب اندام، اگر نتوانید به طور مؤثر با آن‌ها ارتباط برقرار کنید، بعید است که به نتیجه ای خاص و مطلوب دست یابید. علاوه بر این شما برای ارائه خدمات خود و جذب هنرجو و ارباب رجوع با مشکل مواجه خواهید شد.

ولی ارتباط خوب فقط صحبت کردن نیست. اگر چه بیشتر زمان یک مربی شخصی صرف ارائه دستورالعمل‌ها یا توصیه‌ها می‌گردد، شما همچنین باید یاد بگیرید که به دقت به مشتریان خود گوش دهید و نشانه‌های ناخودآگاه، از جمله زبان بدن را در نظر بگیرید.

یک مربی بدن‌سازی خوب سؤالات زیادی می‌پرسد و دائماً در مورد برنامه و آموزش بازخورد می‌گیرد تا بتواند کار خود را با توجه به نیازها و پیشرفت هر مشتری ادامه دهد.

انگیزه

ایجاد انگیزه در مشتریان برای پیشبرد فشارهای جسمی و روانی فراتر از عادات راحت قبلی خود و همچنین کمک به ایشان برای حفظ برنامه تناسب اندام و شیوه زندگی سالم (healthy life) در خارج از جلسات، برای مربی کار راحتی نیست و این چیزی نیست که بتوان در یک دوره یاد گرفت.

بهترین مربی‌ها اغلب از تشویق برای هدایت و راهنمایی هنرجویان و مشتریان خود استفاده می‌نمایند، همراه جملات مثبت، که ایجاد اعتماد به نفس و عزم راسخ می‌کند. با این حال، باید گفت که برخی از افراد واکنش متفاوتی نشان می‌دهند و ممکن است به زبان مستقیم و تشویق بیشتری نیاز داشته باشند.

از آنجا که مسئولیت پذیری در مورد برنامه ورزشی و همچنین برنامه تغذیه شما برای دستیابی به نتایج بسیار مهم است، یک مربی خصوصی خوب به طور مرتب با هنرجویان خود در خارج از جلسات تماس می‌گیرد تا مطمئن شود که آنها در مسیر خود هستند و تشویق و انگیزه بیشتری ارائه می‌دهد. در حال حاضر بسیاری از برنامه‌ها برای کمک به تسهیل این امر استفاده می‌کنند.

مدرک مربیگری بدنسازی - مدرک بین المللی بدنسازی

مدرک دوره مربیگری بدنسازی – دوره المللی بدنسازی – دوره آموزش مربیگری بدنسازی – مدرک دوره بین المللی مربیگری بدنسازی – مدرک دوره بین المللی بدنسازی

شکیبایی و صبر

هنرجویان گاهی اوقات برای دستیابی به نتایج قابل مشاهده عجله دارند و شتاب زده عمل می کنند، و این به این معنی است که صبر آنها به زودی کم می‌شود. این طبیعی است که هنرجویان شما بخواهند در اسرع وقت نتایج را ببینند، اما به عنوان یک مربی شخصی، مسئولیت شما این است که کمی صبر و شکیبایی را به آنها بیاموزید.

مربی‌های کاربلد در مدیریت انتظارات مهارت دارند و به هنرجویان خود تأکید می‌کنند که قبل از اینکه بخواهند بعنوان مثال شکمی شش تکه (سیکس پک) داشته باشند، ابتدا باید سطح پایه‌ای از تناسب اندام را ایجاد نمایند.

اطلاعات فنی مربی بدنسازی

همه موارد فوق نیاز به پشتوانه علمی و دانش فنی عالی دارد. ما در اینجا در مورد به روز بودن با آخرین مد روز تناسب اندام صحبت نمی‌کنیم. آنچه ما در مورد آن صحبت می‌کنیم این است که درک کاملی از اصول تندرستی و سلامت، تناسب اندام و نحوه عملکرد بدن داشته باشیم.

بنابراین باید مراقب باشید که هنگام ورزش چه اتفاقی در بدن افراد در حال رخ دادن است و درک آنچه برای ارائه انواع آموزش‌هایی که مردم می‌خواهند مهم است، اما این حقیقت هم وجود دارد که تمرین و مطالعه الگوهای اساسی باعث می‌شود تا اطلاعات مربی به روز مانده و همیشه برای حمایت هنرجویان خود جواب‌های قانع کننده ای داشته باشید.

با این حال مربی‌های خوب و برجسته نه تنها درک اساسی از اصول اولیه دارند، بلکه به دنبال فرصت‌های توسعه حرفه‌ای برای بهبود کار خود هستند. به قول معروف «دانش قدرت است».

دروس عمومی تخصصی مربیگری بدنسازی

  1. روانشناسی ورزشی
  2. مبانی تربیت بدنی
  3. ایمنی در ورزش
  4. تغذیه ورزشی
  5. آناتومی و فیزیولوژی
  6. آمادگی جسمانی
  7. رشد و تکامل حرکتی
  8. نقش مربی
  9. برنامه ریزی تمرین
  10. طراحی تمرین
  11. آناتومی کاربردی
  12. فیزیولوژی ورزشی
  13. آموزش سیستم‌ها
  14. مکمل‌ها
  15. مبانی داوری و اخلاق در مربیگری
  16. فنی تخصصی

گروه آموزشی:

تفریحی ورزشی

جهت مشاهده سایر دوره های گروه به قسمت تفریحی ورزشی مراجعه کنید.

مدت دوره مربیگری بدنسازی:

معادل 300 ساعت (22 سرفصل)

پیش نیاز دوره مربیگری بدنسازی (مدرک مربیگری بدنسازی):

بدون پیش نیاز

این دوره (دوره مربیگری بدنسازی) بدون پیش نیاز است.

دوره مربیگری بدنسازی به شیوه ای طراحی شده است. که همه افراد حتی بدون داشتن کمترین اطلاعات در این خصوص امکان شرکت در این دوره را دارند.

از آن جایی که این دوره مباحث را از صفر تا صد به شرکت کنندگان آموزش می‌دهد. حتی افرادی که هیچ پیش زمینه ای ندارند نیز می توانند در این دوره شرکت کرده و در پایان به یک فرد حرفه ای تبدیل شوند. بنابر این اگر تازه با این رشته آشنا شده‌اید و به آن علاقه پیدا کرده‌اید. می‌توانید، با خیالی آسوده و بدون هیچ نگرانی در این دوره ثبت نام نمایید.

در دوره مربیگری بدنسازی آکادمی اس آی سی سعی شده است که تمام مطالب و مهارت‌های مورد نیاز هنرجو را پیش بینی نموده و مطالب آموزشی را از پایه به شرکت کنندگان منتقل نماید.

ممکن است بسیاری از شرکت کنندگان این دوره دانش یا تجربه کاری قبلی در این زمینه نداشته باشند، که جای نگرانی نیست و می‌توانند با شرکت در این دوره (دوره مربیگری بدنسازی) توانایی های مورد نیاز خود را کسب نمایند.

سرفصل های دوره مربیگری بدنسازی:

  1. مفاهیم و تعریفات
  2. تاریخچه مربیگری
  3. روند مربیگری
  4. اهداف فلسفه مربیگری
  5. انواع سبک های مربیگری
  6. خصوصیات انواع سبکهای مربیگری
  7. مهارت های مربی
  8. انواع ارتباط های غیر کلامی
  9. وظایف مربی
  10. برنامه ریزی تمرین
  11. اصول تمرین
  12. آشنایی با آمادگی جسمانی
  13. وظایف و نقش مربیان ورزش
  14. فیزیولوژی در بدنسازی
  15. تغذیه در بدنسازی
  16. هایپر تروفی
  17. کات عضلانی
  18. آناتومی انسان
  19. برنامه تمرین در بدنسازی
  20. انواع شاخه های (رشته های) بدنسازی
  21. چربی سوزی در بدنسازی
  22. رژیم غذایی برای چربی سوزی

مدرک دوره مربیگری بدنسازی:

هنرجو پس از گذراندن دوره مربیگری بدنسازی موفق به دریافت گواهینامه s.i.c آلمان با استعلام بین المللی (ریجستر کد) می‌شود. همچنین افرادی که مهارت کافی در زمینه بدنسازی دارند و نیازی به دوره بدنسازی در خود احساس نمی‌کنند، می‌توانند تنها با شرکت در آزمون و یا ارسال رزومه کاری خود نسبت به گرفتن مدرک بین المللی بدنسازی اقدام کنند.

لازم به ذکر است در شهرهایی از ایران که نمایندگی یا اساتید فعالی در حال همکاری با آکادمی اس آی سی هستند شما می‌توانید تماس گرفته و با مراجعه به نماینده آکادمی اقدام به اخذ مدرک خود نمایید.

مدرک دوره مربیگری بدنسازی – دوره المللی بدنسازی – دوره آموزش مربیگری بدنسازی – مدرک دوره بین المللی مربیگری بدنسازی – مدرک دوره بین المللی بدنسازی

مدرک دوره مربیگری پرورش اندام – دوره المللی پرورش اندام – دوره آموزش مربیگری پرورش اندام – مدرک دوره بین المللی مربیگری پرورش اندام – مدرک دوره بین المللی پرورش اندام

مدرک دوره مربیگری فیتنس – دوره المللی فیتنس – دوره آموزش مربیگری فیتنس – مدرک دوره بین المللی مربیگری فیتنس – مدرک دوره بین المللی فیتنس

مدرک دوره مربیگری پرورش اندام – دوره المللی پرورش اندام – دوره آموزش مربیگری پرورش اندام – مدرک دوره بین المللی مربیگری پرورش اندام – مدرک دوره بین المللی پرورش اندام

مدرک دوره مربیگری فیتنس – دوره المللی فیتنس – دوره آموزش مربیگری فیتنس – مدرک دوره بین المللی مربیگری فیتنس – مدرک دوره بین المللی فیتنس

0 پاسخ

ثبت دیدگاه

مایل به ملحق شدن به بحث هستید ؟
به ما بپیوندید !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × دو =