دوره عکاسی از مبتدی تا پیشرفته

دوره عکاسی از مبتدی تا پیشرفته

دوره عکاسی از مبتدی تا پیشرفته

همراه با مدرک بین المللی پایان دوره

عکاسی از آن دست هنرهایی است که زیرمجموعه‌ی بسیار دارد. عکاسی پرتره، عکاسی خبری، عکاسی مستند و عکاسی طبیعت از مهم‌ترین و البته پرطرفدارترین شاخه‌های رشته‌ی عکاسی است. معمولاً عکاسان شناخته شده‌ی جهان در تمام این رشته‌های عکاسی می‌کنند، اما درنهایت یکی از این سبک‌ها را به‌عنوان حرفه‌ی اصلی خود انتخاب می‌کنند.

دوره عکاسی از مبتدی تا پیشرفته

چه به‌دنبال تبدیل شدن به یک عکاس حرفه‌ای باشید و چه بخواهید برای ثبت لحظات زندگی و تفریح دوربین عکاسی به دست بگیرید، آموزش عکاسی می‌تواند از بهترین تصمیم‌های شما باشد.

اولین قدم در راه تبدیل شدن به یک عکاس حرفه‌ای، آموزش عکاسی حرفه ای است. یادگیری عکاسی می‌تواند علاوه بر فراهم آوری فرصت ورود به بازار کار این حوزه، مهارت و توانایی شما را در ثبت لحظات و هنر عکاسی بالا ببرد.

احتمالاً شرکت در کلاس عکاسی یا دوره عکاسی یکی از اولین انتخاب‌های شما است. کلاس‌ها و دوره‌های مختلفی در آموزش عکاسی برگزار می‌شود. اما چیزی که باعث تمایز این دوره‌ها و کلاس‌ها از یکدیگر می‌شود، محتوای آموزشی، اساتید و نوع آموزش است.

عکاسی پرتره یکی از پر طرفدارترین سبک‌های عکاسی است. در این روش عکاسی نورپردازی اهمیت بسیار زیادی دارد. خیلی وقت‌ها لازم است با نور طبیعی یا نور مصنوعی در آتلیه عکاسی پرتره را انجام دهید و به همین دلیل باید اصول نورپردازی در این روش عکاسی را به خوبی بدانید. پس در همین ابتدای کار به‌تان بگوییم اگر می‌خواهید به سمت عکاسی پرتره بروید، حتماً دوره‌ی عکاسی را انتخاب کنید که اصول نورپردازی در آن آموزش داده می‌شود.

عکاسی خبری هم همان‌طور که از عنوانش پیدا است، مخاطبی جز رسانه‌های آنلاین و چاپی ندارد. برای سال‌های طولانی و قبل از ساخت دوربین عکاسی دیجیتال، عکاس‌های خبری یکی از مهم‌ترین رسانه‌های اطلاع‌رسانی در سراسر جهان بودند. این نکته را به یاد داشته باشید که برای کار در این سبک، باید روحیه‌ی جسور روزنامه‌نگاری داشته باشید و این چیزی نیست که در هیچ کلاس عکاسی به شما آموزش داده شود.

کلاس‌های آموزش عکاسی معمولاً یک دوره‌ی گام به گام است و از اصول عکاسی مقدماتی تا عکاسی پیشرفته را پوشش می‌دهد. در یک دوره‌ عکاسی کاربردی شما باید کار با دوربین دیجیتال را به خوبی بیاموزید. استادهای این یک دوره‌ آموزشی بعد از آن سراغ آموزش انواع لنزهای دوربین و کارکرد هر کدام می‌روند. آشنایی با مفاهمی مانند شاتر، فاصله‌ی کانونی، دیافراکم و نورسنجی را باید به خوبی بیاموزید تا بتوانید در حرفه‌ی عکاسی موفق باشید.

این دوره آموزش مقدماتی عکاسی تا حرفه‌‌ای را پوشش می‌دهد. در ابتدای کلاس عکاسی، با مفاهیم اولیه عکاسی، تجهیزات عکاسی و ترفندهای ساده آشنا خواهید شد.

با پیشرفت دوره آموزش عکاسی، آموزش‌های پیشرفته‌تری مانند حالت‌های مختلف عکاسی، استفاده از تجهیزات مختلف، انواع عکاسی و ترفند‌‌های عکاسی را فرا می‌گیرید.

بازار کار عکاسی چطور است؟

یکی دیگر از دغدغه‌های افرادی که می خواهند عکاسی را به عنوان حرفه خود انتخاب کنند، بازار کار و آینده شغلی عکاسی است. قبل از هر چیز، این واقعیت را باید در نظر داشت که عکاسی یک هنر است. درآمد شغل عکاسی، با توجه به موقعیت و گرایش‌های تخصصی آن متفاوت است.

اما با توجه به اینکه در سال‌های اخیر عکاسی توانسته به صورت کاملا حرفه‌ای در حوزه های مختلف کاری نفوذ کند، می توان ادعا کرد در مقایسه با گذشته امروزه موقعیت ها و فرصت های شغلی متعدد و متنوعی برای عکاسان حرفه ای به وجود آمده است.

با گرفتن مدرک معتبر و داشتن مهارت کافی می توان به درآمد خوبی دست پیدا کرد. همچنین می توان برای کارآفرینی و راه اندازی کسب و کار نیز با افراد موفق در این زمینه مشورت کرده و کسب و کار شخصی را در این زمینه راه اندازی نمود.

از پر در آمد ترین شاخه ها و گرایش های شغل عکاسی می‌توان به عکاسی مجالس، عکاسی تبلیغاتی و عکاسی صنعتی اشاره کرد. واضح است که تخصص و تبحر عکاسان در حوزه کاری خود و همچنین داشتن مدرک بین المللی می‌تواند منجر به دسترسی بیشتر به فرصت‌های شغلی عکاسی شود. مواردی که با شرکت در یک دوره آموزش عکاسی خوب می‌توانید آن‌ها را به‌دست آورید.

نکات بسیار مهمی که هر عکاسی باید بداند

دوره عکاسی از مبتدی تا پیشرفته روش درست گرفتن دوربین

1- دوربین را صحیح در دستتان بگیرید (دوره عکاسی از مبتدی تا پیشرفته)

همیشه طرز گرفتن دوربین DSLR می تواند صحیح و غلط باشد. بهترین راه برای بهتر کردن وضعیت لنز ها این است که دستانتان را از زیر دوربین رد کنید. این کار باعث می‌ شود که تسلط خوبی به دست چپ و دست راست داشته باشید و به بدنتان مسلط باشید. همچنین از لرزش دوربین جلوگیری می کند‌.

اگر با دستانتان دو طرف دوربین را بگیرید، دیگر چیزی نیست که بخواهید دستان شما را ثابت نگه دارد. در نتیجه نمی توانید لنز را مدیریت کنید و حالت ثابتی ندارید. شانه‌ هایتان هم تکان می خورد و در نتیجه بهترین حالت ایجاد نخواهد شد.

2- قانون یک سوم (Rule of Thirds) دوره عکاسی از مبتدی تا پیشرفته

نسبت یک سوم کمی متفاوت تر از نسبت طلایی است و نوعی تقریب است که تصویر را در سه ناحیه تقسیم می کند. اغلب اوقات بهتر است که سوژه اصلی تان را خارج از مرکز عکس قرار بدهید. این مساله فقط در یک بعد افقی قابل اجرا نیست بلکه در سمت چپ و راست و در شیب عمودی از پایین به بالا نیز منظور می شود.

قانون یک سوم دوره عکاسی از مبتدی تا پیشرفته

نسبت یک سوم چهار تقاطع (سمت چپ و بالا، سمت راست و بالا ، پایین سمت چپ و راست پایین) را در اختیار ما می گذارد که می توانیم سوژه مان را به شکل ایده آل در آنها قرار بدهیم. هنگام عکاسی در خیابان و استفاده از مختصات برتر، این امکان را به ما می دهد تا سوژه های عکاسی را بیشتر و بهتر نشان بدهیم و آنها را به بهترین نقاط مرکز توجه تبدیل کنیم.

مثلث دوره عکاسی از مبتدی تا پیشرفته

3- مثلث ها (Triangles) دوره عکاسی از مبتدی تا پیشرفته

نمادهای هندسی در عکاسی به کنترل جریان تصویر کمک می کنند. این نمادها چارچوبی اساسی برای مشاهده کننده ایجاد می کنند. از آنجایی که اشکالی مثل دایره و مثلث بن بست و انتهای بسته ای ندارند، باعث ایجاد حرکت پویا و جریان دار در تصویر می شوند.

قانون یک سوم دوره عکاسی از مبتدی تا پیشرفته

4- قانون فردها (Rule of Odds) دوره عکاسی از مبتدی تا پیشرفته

تصویر بالا سه سوژه را نشان می دهد که در کنار هم تشکیل یک مثلث داده اند؛ اما فقط وجود سه سوژه نیست که به چشم بیننده خوشایند می آید؛ اگر 5 یا 7 نکته جالب توجه در عکس شما وجود داشته باشد، ارزش های زیبایی شناسی آن به طور چشمگیری افزایش پیدا می کند.

روانشناسی مربوط به این اعداد فرد به ما می گوید که سوژه های زوج خیلی راحت تشکیل می شوند و راحت می تواند جفت جفت آنها را کنار هم قرار داد (مثلا 2،4، 6 و غیره) و این کار برای مغز ما جذاب و جالب نیست.

بک گراند دوره عکاسی از مبتدی تا پیشرفته

5- بک گراند یا پس زمینه همه چیز را تغییر می دهد (دوره عکاسی از مبتدی تا پیشرفته)

مهم ترین چیز برای در نظر گرفتن بک گراند، این است ببینید پس زمینه بدون چه چیزهایی عالی و کامل می شود. کاری که می ‌‌توانید انجام دهید این است که یک تخته سفید یا یک کارت را در برابر یک میز آویزان کنید. مطمئن شوید که کارت می تواند کمی حالت منحنی داشته باشد. بنابراین محصول منحصر به فرد و عالی به نظر می رسد. منحنی کردن کارت، عاملی برای ایجاد عکس بدون چین خوردگی خواهد بود.

6- هفت سوال مهم موقع عکاسی (دوره عکاسی از مبتدی تا پیشرفته)

عکاسان حرفه ای همواره موقع ثبت تصاویر بی نظیر، این 7 سوال را درباره سوژه از خود می‌پرسند:

  1. چه روایتی را میخواهم به تصویر بکشم؟
  2. نقطه کانونی عکس چه چیزیست؟
  3. نقاط کانونی، خطوط حامل و حرکت چشم بیننده چطور است؟
  4. چه چیزی در پس‌زمینه و پیش‌زمینه عکس است؟
  5. به اندازه کافی نزدیک شده ام؟
  6. منبع نور مناسب است؟
  7. کادربندی و زوایا درست هستند؟

که البته این سوالات و سوالات دیگر در ترفندهای آموزش عکاسی ما به خوبی بیان شده‌اند. اما با کلاس رفتن این سوالات به خوبی همراه با پاسخ‌شان در ذهن شما جا می‌افتند.

معیارهای ما برای انتخاب کلاسهای برتر عکاسی

این کلاس ها را ما با معیارهای مختلفی به شما معرفی می کنیم.

معیارهای ما عبارتند از:

  • کیفیت و تجهیزات کلاس ها
  • مهارت اساتید عکاسی کلاس ها
  • قیمت کلاس ها و تناسب آن با امکاناتی که دریافت می‌کنید
  • اعتبار مدرک ارائه شده و آموزشگاه
  • نظرات کاربران مختلف در فضای مجازی

ممکن است مانند بسیاری افراد به‌دنبال شرکت در دوره آموزش عکاسی مقدماتی و بعد از آشنایی با دوربین و به دست گرفتن آن، به‌دنبال شرکت در دوره آموزش عکاسی حرفه ای و آشنایی با تکنیک‌های حرفه‌ای و تکمیلی عکاسی باشید.

در آکادمی sic می‌توانید زیر نظر بهترین مدرسان و مربیان بین المللی آموزش ببینید و در پایان، گواهینامه و مدرک بین المللی عکاسی را دریافت کنید.

آکادمی اس آی سی دوره های خود را تحت استانداردهای بین المللی برگزار کرده و تمامی استاندارد ها و سرفصل های تعیین شده بین المللی را اجرا می‌کند. هنرجویان پس از اتمام دوره می‌توانند در آزمون دوره شرکت کرده و مدرک مربوطه را دریافت کنند. این مدرک دارای ارزش بین المللی می‌باشد.

گروه آموزشی:

هنر و آشپزی

جهت مشاهده سایر دوره های گروه به قسمت هنر و آشپزی مراجعه کنید.

مدت دوره عکاسی از مبتدی تا پیشرفته:

معادل 60 ساعت (22 سرفصل) به صورت جزوه آموزشی

پیش نیاز دوره عکاسی از مبتدی تا پیشرفته (مدرک عکاسی):

بدون پیش نیاز

این دوره (دوره عکاسی از مبتدی تا پیشرفته) بدون پیش نیاز است.

دوره عکاسی از مبتدی تا پیشرفته به شیوه ای طراحی شده است. که همه افراد حتی بدون داشتن کمترین اطلاعات در این خصوص امکان شرکت در این دوره را دارند.

از آن جایی که دوره عکاسی از مبتدی تا پیشرفته مباحث را از صفر تا صد به شرکت کنندگان آموزش می‌دهد. حتی افرادی که هیچ پیش زمینه ای ندارند نیز می توانند در این دوره شرکت کرده و در پایان به یک عکاس حرفه ای تبدیل شوند. بنابر این اگر تازه با این رشته آشنا شده‌اید و به آن علاقه پیدا کرده‌اید. می‌توانید، با خیالی آسوده و بدون هیچ نگرانی در این دوره ثبت نام نمایید.

در دوره عکاسی از مبتدی تا پیشرفته آکادمی اس آی سی سعی شده است که تمام مطالب و مهارت‌های مورد نیاز هنرجو را پیش بینی نموده و مطالب آموزشی را از پایه به شرکت کنندگان منتقل نماید.

ممکن است بسیاری از شرکت کنندگان این دوره دانش یا تجربه کاری قبلی در این زمینه نداشته باشند، که جای نگرانی نیست و می‌توانند با شرکت در دوره عکاسی از مبتدی تا پیشرفته توانایی های مورد نیاز خود را کسب نمایند.

سرفصل های دوره عکاسی از مبتدی تا پیشرفته:

  1. آشنایی با انواع دوربین‌های عکاسی
  2. شناخت ساختمان دوربین (اجزای اصلی، سنسور، روش ثبت و ذخیره عکس)
  3. نورسنجی (حساسیت، سرعت شاتر و دیافراگم)
  4. اثر دیافراگم، سرعت شاتر و حساسیت بر تصویر.
  5. مدهای عکاسی M,Tv,Av,P
  6. وضعیت‌های فوکوس اتوماتیک و دستی. فوکوس و عوامل موثر در عمق میدان.
  7. محاسبه عمق میدان و فاصله هایپرفوکال فاصله کانونی لنز و تاثیر فاصله کانونی بر عمق میدان، پرسپکتیو و زاویه دید عکس.
  8. آشنایی با انواع لنزها، خطاهای آن و برطرف کردن آن.
  9. ضریب برش و تاثیر آن بر فاصله کانونی لنز در دوربین‌های غیر فول‌فریم
  10. نورسنجی: براکتینگ و هیستوگرام
  11. شناخت انواع لنز و فیلتر‌ها
  12. منابع نور: نور طبیعی، نور مصنوعی، جهت نور، استفاده از نور موجود، دمای رنگ و تراز سفیدی.
  13. نقد و تحلیل عکس
  14. ترکیب‌بندی حرفه‌ای در عکاسی
  15. تک عکس و مجموعه عکس چیست؟
  16. تکنیک‌های مختلف در عکاسی
  17. آشنایی با شاخه‌های عکاسی از جمله عکاسی ودینگ، تبلیغاتی، صنعتی، آتلیه، پرتره، مدلینگ و …
  18. مبانی هنرهای تجسمی
  19. عکاسی شبانه
  20. عکاسی ضد نور
  21. آموزش تصویر برداری با دوربین های Dslr
  22. عکاسی Raw

مدرک دوره عکاسی از مبتدی تا پیشرفته:

هنرجو پس از گذراندن دوره عکاسی از مبتدی تا پیشرفته موفق به دریافت گواهینامه s.i.c آلمان با استعلام بین المللی (ریجستر کد) می‌شود. همچنین افرادی که مهارت کافی در زمینه عکاسی دارند و نیازی به دوره عکاسی از مبتدی تا پیشرفته در خود احساس نمی‌کنند، می‌توانند تنها با شرکت در آزمون و یا ارسال رزومه کاری خود نسبت به گرفتن مدرک بین المللی عکاسی اقدام کنند.

لازم به ذکر است در شهرهایی از ایران که نمایندگی یا اساتید فعالی در حال همکاری با آکادمی اس آی سی هستند شما می‌توانید تماس گرفته و با مراجعه به نماینده آکادمی اقدام به اخذ مدرک خود نمایید.

مدرک عکاسی – دوره عکاسی از مبتدی تا پیشرفته – دوره آموزش عکاسی از مبتدی تا پیشرفته – مدرک دوره آموزش عکاسی از مبتدی تا پیشرفته – مدرک دوره آموزشی عکاسی از مبتدی تا پیشرفته

0 پاسخ

ثبت دیدگاه

مایل به ملحق شدن به بحث هستید ؟
به ما بپیوندید !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + شش =