دوره مربیگری trx با مدرک بین المللی

دوره مربیگری trx با مدرک بین المللی (دوره مربیگری تی آر ایکس)

دوره آموزش trx

دوره مربیگری trx با مدرک بین المللی

کلمه TRX مخفف کلمات Total-body resistance exersice است که به معنی‌ تمرینات استقامتی تمام بدن می‌باشد. یک ورزشکار در تمرینات با وزنه عضله خود را تقویت می‌کند، در تمرینات هوازی مدت زمان استقامت خود عضله را تقویت کرده و در تمرینات با TRX عضله‌هایی که برای اتصال به بافت استخوانی و بافت عضله‌ای به کار برده می‌شود را تقویت می‌کند که این عضله‌ها در بیشتر افراد ضعیف هستند.

دوره مربیگری trx با مدرک بین المللی

می توان گفت که امروزه تمامی افراد در هر سنی در تلاش هستند که اندامی متناسب داشته باشند. روش‌های بسیار زیادی برای رسیدن به اندام مناسب و ایده آل وجود دارد که که یکی از محبوب‌ترین این روش ها و دوره های ورزشی دوره آموزش TRX می‌باشد. کلاس آموزش TRX برای تمامی افراد با هر سن و وزنی مناسب می باشد چرا که این دوره برای افرادی که نیاز به چربی سوزی دارند، برای کم کردن وزن بسیار مناسب است.

همچنین کسانی که نیاز به چربی سوزی ندارند می‌توانند برای عضله سازی و همچنین بالا بردن آمادگی جسمانی، استقامت بدن و قدرت جسمانی استفاده کنند. دوره آموزش Trx (دوره مربیگری trx با مدرک بین المللی) کاربردهای پزشکی فراوانی دارد به طور نمونه به هماهنگی کارکرد عصب و عضلات کمک شایانی می کند، به علاوه برای ترمیم بافت ها و عضلات آسیب دیده بسیار مناسب است.

بعضی از کارشناسان ورزشی معتقدند که این سیستم تمرینی به صورت مستقل نمی‌تواند به عنوان یک شیوه بدنسازی مد نظر قرار گیرد و در علم فیزیولوژی ورزشی این رشته وابسته به سایر رشته‌ها و سیستم‌های بدنسازی است.

از آنجا که تمرینات این رشته ورزشی به صورت معلق و بر اساس وزن بدن صورت می‌گیرد دانش مربی در شناخت آناتومی حرکت و نیز مفاصل و تاندونها و اشراف کامل بر روی عضلات ضروری و واجب است. همچنین باید بدانید که افراد با اهداف مختلف همانند چربی سوزی یا خوش فرم شدن بدن یا آمادگی‌های نظامی، آتش‌نشانی، ژیمناستیک و… به این رشته می‌پردازند و قطعاً طراحی برنامه ی تمرینی برای هر یک از این افراد متفاوت است.

مدرک دوره مربیگری trx

اخیراً ورزش TRX در ایران طرفداران زیادی پیدا کرده و مدتی است که این ورزش زیر نظر فدراسیون ایروبیک و آمادگی جسمانی ثبت شده است.

همانطور که گفتیم TRX مخفف کلمه های Total Body Resistance Exercise می‌باشد، که با هدف تقویت، استقامت، قدرت بدنی، تعادل، انعطاف پذیری، سرعت و چابکی در آمادگی جسمانی طراحی شده است.

آکادمی اس آی سی دوره های خود را تحت نظارت استاندارد بین المللی برگزار کرده و تمامی استانداردها و سرفصل‌های تعیین شده بین المللی را پیاده سازی می‌کند. هنرجویان پس از اتمام دوره می‌توانند در آزمون‌ها دوره شرکت کرده و مدرک مربوطه (مدرک مربیگری تی آر ایکس) (مدرک دوره مربیگری trx با مدرک بین المللی) را دریافت کنند. این مدرک دارای ارزش بین المللی بوده و دارنده آن می‌تواند در کشور های خارجی از آن استفاده کند.

دوره مربیگری تی آر ایکس با مدرک بین المللی

گروه آموزشی:

ورزشی و تفریحی

جهت مشاهده سایر دوره‌های گروه به قسمت ورزشی تفریحی مراجعه کنید.

مدت دوره مربیگری trx با مدرک بین المللی:

معادل 70 ساعت (10 سرفصل)

پیش نیاز دوره مربیگری trx با مدرک بین المللی:

بدون پیش نیاز

این دوره (دوره مربیگری trx با مدرک بین المللی) بدون پیش نیاز است.

سرفصل های دوره مربیگری trx با مدرک بین المللی:

  1. آشنایی با تی آر ایکس
  2. رابطه TRX با اندام
  3. مزایا و اهداف TRX
  4. نصب وسیله ورزشی TRX
  5. انواع حرکات در trx
  6. افزایش قدرت عضلات و مفاصل
  7. حفظ تعادل اندام با تی آر ایکس
  8. هماهنگی و انعطاف پذیری مفاصل با TRX
  9. آشنایی تخصصی با تمرینات صحیح ورزشی
  10. لاغری سریع با ورزش trx

مدرک دوره مربیگری تی آر ایکس:

هنرجو پس از گذراندن دوره مربیگری trx با مدرک بین المللی موفق به دریافت گواهینامه s.i.c آلمان با استعلام بین المللی (ریجستر کد) می‌شود. همچنین افرادی که مهارت کافی در زمینه TRX دارند و نیازی به دوره مربیگری تی آر ایکس در خود احساس نمی‌کنند، می‌توانند تنها با شرکت در آزمون و یا ارسال رزومه کاری خود نسبت به گرفتن مدرک بین المللی مربیگری تی آر ایکس اقدام کنند.

لازم به ذکر است در شهرهایی از ایران که نمایندگی یا اساتید فعالی در حال همکاری با آکادمی اس آی سی هستند شما می‌توانید تماس گرفته و با مراجعه به نماینده آکادمی اقدام به اخذ مدرک خود نمایید.

آموزشی مدرک مربیگری تی آر ایکس

آموزش تی آر ایکس (تی آر ایکس در منزل)

آیا شما با تمرینات TRX این ورزش قدرتی آشنایی دارید؟

آیا می‌دانید تمرینات تی آر ایکس را در خانه هم می‌شود انجام داد؟

ابتدا تمرینات تعادلی قدرتی تی آر ایکس را فقط نظامیان ارتش و ورزشکاران حرفه‌ای انجام می‌دادند. اما امروزه هر فرد با هر سطح توانایی بدنی، تمرینات تی آر ایکس را انجام می‌دهد.

در ادامه مطالب برای شما عزیزان چند نمونه از بهترین تمرینات تیاریکس در خانه یا باشگاه با تمرکز روی عضلات بالاتنه را آموزش خواهیم داد. شما در هر سطح ورزشی باشید، توانایی آن را دارید که این تمرینات را هم برای افزایش توان بدنی و عضلات‌ خود، و هم برای تناسب اندام و فرم‌دهی به بالاتنه خود انجام بدهید.

طبق اعلام وب سایت رسمی تی آر ایکس تمرینات این ورزش برای همه افراد مناسب می باشد. تمامی آنچه شما نیاز دارید یک پک لوازم تیاریکس، مربی و وزن بدن خودتان است. البته لازم است که مربی متخصص، تمرینات ورزشی شما را بنویسد تا دچار آسیب نشوید. همچنین اگر امکان دسترسی به باشگاه و مربی حضوری را ندارید می توانید با تهیه لوازم تی آر ایکس از اپلیکیشن های آموزش آفلاین و آموزش های آنلاین نیز استفاده نمایید.

وسایل و لوازم مورد نیاز ورزش تی آر ایکس

مهم‌ترین لوازم و وسایل این ورزش همان بند TRX است که یک بند فوق العاده قوی و مستحکم است و جای پا و دست داشته و از سقف آویزان می‌شوند. این بندها از جنس بندهای چتربازی ساخته شده و برخلاف چیزی که به نظر می‌رسد کش نبوده و خاصیت کش سانی ندارد.

ولی باید بدانید که وسایل مورد نیاز آن فقط یک بند نیست. این بند به سقف یا دیوار نصب می‌شود که برای نصب یقیقاً به سازه TRX نیاز دارد. تجهیزات دیگر مثل بالشتک تمرین، طناب درختی، تسمه برای نصب به ستون‌های افقی و چند وسیله دیگر نیز می‌باشد که همه در کوله پشتی مخصوص آن وجود دارند. گاهی بعضی کارخانه‌های تولید کننده محصولات تی آر ایکس، سی دی آموزشی و یا کتابچه تمرینی نیز در کوله می‌گذارند.

لوازم این ورزش، در گذشته نسبتاً گران‌قیمت بوده است. ولی امروزه با وجود برندهای مختلف قیمت های مناسبی نیز یافت می شود. همچنین شما می‌توانید در باشگاه ثبت نام کنید و به جز شهریه باشگاه هزینه دیگری نکنید.

فواید ورزش تی آر ایکس (فواید ورزش TRX) مدرک مربیگری تی آر ایکس

ورزش TRX ورزشی قدرتی تعادلی است که مزایای زیادی دارد که در این بخش به چند مورد از آن‌ها می‌پردازیم.

1. Trx ورزشی سریع و موثر و فول بادی

تی آر ایکس که مخفف تمرین مقاومتی تمام بدن است، یک شیوه تمرینی مدرن است که از وزن بدن شما برای ایجاد قدرت، تعادل، هماهنگی، انعطاف پذیری، تقویت میان تنه بدن و ثبات مفصل‌ها استفاده می‌کند. TRX تقریباً تمرینی جامع است. اگر قصد کاهش چربی بدن، بهبود استقامت و قدرت عضلانی یا انعطاف‌پذیری داشته باشید، این ورزش یک گزینه عالی است. مدرک مربیگری تی آر ایکس

شما فقط با وزن بدن خود یک تمرین فول بادی عالی را تجربه می‌کنید؛ درحالی که به طور همزمان میان تنه‌تان به‌خوبی درگیر می‌شود. از آنجایی که شما با یک ابزار ورزشی کار می‌کنید، توانایی این را دارید که وزن خود را در حین حرکت تنظیم کنید و فشار تمرین را در هر جا که لازم است، کم و زیاد نمایید. مدرک مربیگری تی آر ایکس

2. تقویت شکم و کمر با تی ار ایکس (ورزیده کردن شکم و کمر)

داشتن یک میان تنه قوی فقط به معنای داشتن شکم شش تکه (سیکس پک) نیست. میان تنه قوی یعنی عضلات شکم، پشت، باسن و لگن شما با تمرینات مختلف قوی و ورزیده شده باشند.

اگر مایلید قوی باشید، از کمر درد دور بمانید، احساس و ظاهر بهتری پیدا کنید، باید از تمرینات میان تنه شروع کنید. TRX با درگیر کردن میان تنه برای انجام هر تمرینی به خوبی این کار را برای شما انجام می‌دهد. تمرینات قدرتی و تعادلی تی ار ایکس به ثبات زیادی نیاز دارند تا بتوانید از وزن بدن خود به عنوان مقاومت استفاده نمایید.

3. مناسب برای همه ورزشکاران با هر سطح و سابقه ی تمرینی

از آنجا که می‌توانید موقعیت بدن خود را به منظور افزایش یا کاهش مقاومت تنظیم کنید، شدت و سطح تمرین دست خود شماست. این موضوع نقطه قوت TRX می‌باشد که آن را برای ورزشکاران با هر سطحی مناسب کرده است.

به دلیل ماهیت معلق بودن، تمرینات تی آر ایکس روش تمرینی کم خطری است که به افراد در هر سطح اجازه می‌دهد تا به راحتی تمرین کنند و کمترین آسیب را برای آن‌ها خواهد داشت.

لاغری با تی آر ایکس حقیقت دارد؟ مدرک مربیگری تی آر ایکس

تی آر ایکس یک ورزش می باشد و خاصیت ورزش، تناسب اندام و نزدیک شدن به وزن و اندام ایده آل خواهد بود. از آن جا که تمرینات TRX تمرینات مقاومتی است، باعث عضله‌سازی در شما می‌شود و همین موضوع، متابولیسم و سوخت و ساز بدن‌تان را بالا می‌برد.

اگر هدف شما از انجام trx کاهش وزن است، باید تمرینات خود را با یک برنامه منظم غذایی همراه کنید تا زودتر و بهتر نتیجه بگیرید. 3 جلسه تمرین یک ساعته در هفته در کنار برنامه غذایی مناسب، خیلی زود شما را به نتیجه مطلوب می‌رساند.

نکات مهم برای شروع ورزش TRX (ورزش تی آر ایکس)

از آنجایی که ورزش تی ار ایکس نیاز به نصب تجهیزات دارد، نیاز است نکاتی را برای شروع تمرینات به شما بگوییم. بنابر این برای شروع موفق این ورزش، به نکات زیر توجه کنید.

مطمئن شوید که بندها به درستی نصب شده‌اند

اگر در خانه تمرین می‌کنید، حواس‌تان باشد که بندها و لوازم به طور صحیح نصب شده و محکم و باثبات در جای خود قرار گرفته باشند. حتی اگر لازم شد از متخصص نصب کمک بگیرید؛ چرا که آویزان شدن از بندهایی که سرجای خود محکم نیستند، بسیار خطرناک است.

اگر احساس درد در کمر داشتید، تمرین را قطع کنید.

آیا شده در حین تمرین TRX (تی آر ایکس) کمرتان درد بگیرد؟ این موضوع نشانه خطر است و تمرین باید متوقف شود. وقتی پاهای شما در حلقه‌های پا قرار دارند، نباید فشاری به کمر وارد شود. پس از احساس درد به‌آرامی زانوهایتان را خم کنید و با کمک بازوها و ساعد روی زمین فرود بیایید. کمی استراحت کنید و اگر کماکان درد داشتید، پس از سرد کردن جلسه را به تمام کنید.

آهسته و تدریجی تمرین را جلو ببرید مدرک مربیگری تی آر ایکس

قبل از این که یک برنامه تمرینی تی آر ایکس شدید را انجام دهید، آرام و کنترل شده عمل کنید. اگر مبتدی هستید از تمرینات مناسب سطح خود استفاده کنید. به دلیل ماهیت مقاومتی و تعادلی بودن تی آر ایکس (TRX) زیاده‌روی در شدت تمرینات آن منجر به کمر درد یا گردن درد می‌شود.

مربی کار بلد داشته باشید مدرک مربیگری تی آر ایکس

انتخاب مربی بسیار مهم است. نه فقط در تی ار ایکس (TRX) بلکه برای تمام ورزش‌ها باید یک مربی متخصص کنار خود داشته باشید. ضمنا از انجام برنامه‌های تمرینی‌ آماده خودداری کنید و از برنامه ورزشی که برای دیگران طراحی شده‌اند هم استفاده نکنید. اگر تازه‌کار هستید حتما با یک مربی کاربلد و حرفه ای تمرین کنید؛ چراکه یک مربی ناوارد و بی‌توجه می‌تواند به شما آسیب بزند.

تمرینات تی آر ایکس با تمرکز روی عضلات بالاتنه

در این بخش تعدادی از تمرینات مهم و موثر TRX (تی آر ایکس) که متمرکز بر عضلات بالا تنه هستند را به شما معرفی می‌کنیم و همچنین نحوه انجام آن‌ها را توضیح می‌دهیم.

1. حرکت اسکات باز تی آر ایکس مدرک مربیگری تی آر ایکس

شما با انجام حرکت اسکات باز می‌توانید تحرک شانه‌هایتان را افزایش دهید و عضلات شکم‌تان را تقویت کنید. دوره مربیگری trx با مدرک بین المللی

آموزش حرکت اسکات باز دوره مربیگری trx با مدرک بین المللی

شیوه صحیح انجام حرکت

برای شروع این حرکت از تمرینات TRX (تی آر ایکس) دو سر دسته‌های بند را در پشت خود نگه دارید؛ دوره مربیگری trx با مدرک بین المللی

با هر یک از دست‌های خود دسته یکی از بندها را بگیرید؛

بازوهای خود را در بالای سرتان از هم باز کنید و حرکات پا را انجام دهید؛

شکم خود را سفت (منقبض) کنید؛

آرنج‌ها، باسن و زانوهای خود را در یک امتداد قرار دهید؛

یک پای خود را در وضعیت اسکات باز در جلو قرار دهید؛

به‌ طوری‌که زانوهای شما زاویه ۹۰ درجه درست کرده و بازوهایتان به نرمی در پشت سرتان قرار گیرند؛

برای بازگشت، به بازوهایتان نیرو وارد کنید و به حالت ایستاده برگردید؛

در این حالت سعی کنید شانه‌هایتان متحرک و شکم‌تان ثابت باشد.

2. حرکت اسکات پروازی تی آر ایکس دوره مربیگری trx با مدرک بین المللی

تمرین اسکات پروازی بطور همزمان سبب تقویت عضلات و افزایش تحرک شانه‌ها و باسن می‌شود.

اسکات پروازی مدرک مربیگری تی آر ایکس

شیوه صحیح انجام حرکت

مدرک مربیگری تی آر ایکس

برای انجام این حرکت از تمرینات TRX (تی آر ایکس) دست‌های خود را در بالای سر خود باز نگه دارید؛

هر یک از تسمه‌ها را در یک دست بگیرید و در مقابل تسمه‌ها بایستید؛

مانند حرکت اسکات، باسن خود را به سمت عقب و پایین حرکت بدهید؛

به‌ آرامی زانوهای خود را از هم باز کنید و به‌ طور همزمان دست‌های خود را تا سرشانه پایین بیاورید؛

سپس وزن‌ خود را روی پاشنه بیندازید؛

باسن خود را به سمت جلو حرکت دهید تا دست‌های تان دوباره به بالای سرتان برگردند؛

بازوهای‌ خود را تا وقتی که به بالاترین نقطه برسید، به حالت مستقیم نگه دارید.

3. حرکت پرس سینه در TRX دوره مربیگری trx با مدرک بین المللی

با انجام تمرین پرس سینه به شیوه کلاسیک می‌توانید عضلات سینه، شانه‌ها و عضلات سه سر خود را تقویت کنید.

حرکت پرس سینه در TRX در مدرک مربیگری تی آر ایکس

شیوه صحیح انجام حرکت

برای شروع این حرکت از تمرینات TRX (تی آر ایکس) دو سر بندها را در دست‌های خود بگیرید؛

دستگیره‌ها را با فاصله، در جلوی خود نگه دارید؛

شکمتان را سفت و منقبض کنید؛ دوره مربیگری trx با مدرک بین المللی

بدنتان را مثل یک تخته سفت با زاویه ۴۵ درجه نسبت به سطح زمین نگه دارید؛

ناحیه سینه را به سمت دست‌های خود پایین ببرید؛

کل بدن خود را بر روی یک خط مستقیم حرکت دهید؛

وقتی ناحیه سینه به دست‌هایتان رسید، حرکت را متوقف کنید؛

با یک حرکت کنترل شده و آرام، سعی کنید زانوها، باسن و شانه‌های خود را در یک امتداد قرار دهید و به حالت شروع حرکت برگردید. مدرک مربیگری تی آر ایکس

4. حرکت پرس عضلات سه سر در تی آر ایکس دوره مربیگری trx با مدرک بین المللی

این حرکت را به برنامه ورزشی روزانه‌تان اضافه کنید و به این وسیله قدرت و توان عضلات سه سر خود را افزایش دهید. در عین حال عضلات شکمتان را تقویت کرده و منقبض کنید.

حرکت پرس عضلات سه سر در تی آر ایکس دوره مربیگری تی آر ایکس

شیوه صحیح انجام حرکت

پشت به تسمه‌ها بایستید و دسته‌های تسمه‌های کششی را بگیرید؛

آرنج‌هایتان را بالا و در امتداد شانه‌ها قرار دهید؛

دست‌های خود را در حالی‌که کف دست رو به بیرون باشد، در دو طرف شقیقه‌ها قرار دهید؛

همین طورکه به سمت جلو خم می‌شوید، شکمتان را سفت کنید؛

به‌طوری‌که بدنتان با سطح زمین زاویه ۴۵ درجه بسازد؛

سعی کنید حالت کشش را در کل عضلات بدن خود حفظ کنید؛

به دستگیره‌های تی آر ایکس به سمت پایین فشار وارد کنید؛

به جز مفاصل آرنج، همه چیز را ثابت نگه دارید تا جایی‌که بازوهایتان کاملا کشیده شوند؛

با یک حرکت کنترل شده و آرام، بدنتان را پایین بیاورید تا حدی که دست‌های‌تان به حالت کشیده قبلی برگردد. مدرک مربیگری تی آر ایکس

۵. حرکت شنای اتمی TRX دوره مربیگری trx با مدرک بین المللی

حرکت شنای اتمی تمرینی فوق العاده است که کل بدن شما را درگیر می‌کند و باعث تقویت کل بالاتنه‌تان می‌شود.

حرکت شنای اتمی TRX دوره مربیگری تی آر ایکس

شیوه صحیح انجام حرکت

در حالت شنا قرار گرفته به طوری که پاهای شما دقیقاً در زیر نقطه اتصال تسمه‌ها به پایه و در داخل دستگیره‌ها قرار داشته باشد؛

عضلات شکمتان را سفت کنید و یک حرکت شنا (پرس سینه) استاندارد انجام دهید؛

وقتی در حرکت شنا بالا آمدید، چند ثانیه مکث کنید، سپس در حالی‌که پاهای خود را تا حد ممکن صاف نگه داشته‌اید، باسن‌تان را بالا بیاورید؛

چند ثانیه در این حالت مکث کنید و سپس دوباره باسن خود را پایین آورده و به حالت قبلی برگردانید. مدرک مربیگری تی آر ایکس

6. حرکت پارویی معکوس تی آر ایکس دوره مربیگری trx با مدرک بین المللی

حال نوبت حرکت پارویی معکوس است که برای تقویت عضلات شکم، بالاتنه و پایین کمر عالی است.

حرکت پارویی معکوس تی آر ایکس

شیوه صحیح انجام حرکت

برای انجام این حرکت از تمرینات تی آر ایکس (TRX) در زیر تسمه‌ها قرار بگیرید؛

به صورتی که سینه شما دقیقاً در زیر نقطه اتصال تسمه به پایه باشد؛

دستگیره‌ها را طوری در دست بگیرید که کف دست‌های‌تان در مقابل هم باشد؛

زانوهای خود را با زاویه ۹۰ درجه خم کنید؛

شکم خود را سفت کنید و باسن خود را به حرکت در آورید؛

عضلات سرشانه‌تان را فشرده کنید و با نیروی بازوها خود را بالا بکشید؛

تا جایی‌که دست‌های‌تان در کنار قفسه سینه‌تان قرار گیرد؛

سپس به‌آرامی بدنتان را به سمت پایین و به حالت کشیده قبلی برگردانید.

7. حرکت بارفیکسی تی آر ایکس دوره مربیگری trx با مدرک بین المللی

این حرکت بارفیکسی کلاسیک در تی آر ایکس باعث تقویت عضلات بازو، شانه، کمر و شکم شما می‌شود.

حرکت بارفیکسی تی آر ایکس

شیوه صحیح انجام حرکت

ابتدا طول تسمه‌ها را کوتاه کنید؛

دستگیره‌ها را در دست‌های خود گرفته و دقیقاً در زیر محل اتصال تسمه‌ها به پایه، بنشینید؛

پاهای خود را به شکل حرف “L” درآودید؛

پاهای خود را صاف و کشیده نگه دارید. پاشنه‌های پاهای‌تان را هم بر روی زمین بگذارید؛

قفسه سینه‌تان را بالا بکشید؛

سپس با یک حرکت آرام و کنترل‌شده برگردید و دوباره روی زمین بنشینید. مدرک مربیگری تی آر ایکس

8. حرکت چرخش کششی بدن تی آر ایکس مدرک مربیگری تی آر ایکس

این حرکت برای تقویت عضلات حرکتی شکم عالی است. همچنین این حرکت می‌تواند سبب تقویت کل عضلات بالاتنه شود.

حرکت چرخش کششی بدن تی آر ایکس

شیوه صحیح انجام حرکت

طوری در زیر تسمه‌ها قرار بگیرید که نقطه اتصال تسمه‌ها در یک سمت بدن شما قرار داشته باشد؛

یک پای خود را جلوی دیگری قرار داده و با هر دو دست خود یک دستگیره را گرفته و به سمت وسط سینه خود بکشید؛

در این حرکت از تمرینات تی آر ایکس عضلات میانی شکم خود را به حرکت درآورید و به‌ آرامی بچرخید؛

در حالیکه باسن، زانوها، شانه‌ها و گوش‌های خود را در یک راستا قرار داده‌اید وزن خود را بیشتر در جهت مخالف دست‌هایتان انداخته و بچرخید؛

سپس به آرامی برگردید و دوباره بدنتان را در خط مستقیم قرار داده و دست‌های‌تان را به سمت سینه برگردانید. مدرک مربیگری تی آر ایکس

9. حرکت کشش قدرتی تی آر ایکس مدرک مربیگری تی آر ایکس

این حرکت کششی قدرتی یک تمرین ورزشی برای کل بدن است که سبب تقویت حرکات چرخشی شما می‌شود.

حرکت کشش قدرتی تی آر ایکس

شیوه صحیح انجام حرکت

در مقابل تسمه‌ها بایستید و با یک دست خود یکی از دستگیره‌ها را در کنار سینه خود نگه دارید، دست دیگر خود را در جهت مخالف آن بکشید؛

بدنتان را به آرامی از نقطه اتصال تسمه ها به پایه به سمت پایین حرکت دهید و به اندازه ای بچرخید که دست آزاد شما به زمین برسد؛

در این حرکت از تمرینات تی آر ایکس عضلات شکم‌تان را سفت کنید؛

سعی کنید بدن خودتان را به شکل یک تخته صاف نگه دارید؛

با یک حرکت کنترل شده و آرام دوباره به حالت اول برگردید به‌طوری‌که دست آزاد شما دوباره تسمه‌ها را لمس کند. مدرک مربیگری تی آر ایکس

10. حرکت پارویی میانی تی آر ایکس دوره مربیگری trx با مدرک بین المللی

انجام حرکت پارویی میانی برای تقویت یکپارچه عضلات بالاتنه و هسته بدن عالی است.

حرکت پارویی میانی تی آر ایکس

شیوه صحیح انجام حرکت

طوری بایستید که صورت‌تان دقیقاً در امتداد نقطه پایانی کش تی آر ایکس قرار بگیرد؛

دسته‌های کش را در دست گرفته و کاملاً آرنج خود را صاف کنید؛

بدن‌تان را به سمت عقب بکشید تا جایی که با زمین زاویه ۴۵ درجه تشکیل دهد؛

دقت کنید که بدن‌تان صاف باشد و زانوها، لگن و شانه‌های‌تان را خم نکرده باشید؛

با کمک عضلات شانه، دست‌ها را از هر دو طرف بکشید، به نحوی که دست‌های‌تان در دو طرف قفسه سینه قرار گیرد؛

سپس، به‌آرامی بدنتان را به زمین نزدیک‌تر کنید. مدرک مربیگری تی آر ایکس

11. حرکت پرس سینه با بند تی آر ایکس مدرک مربیگری تی آر ایکس

انجام پرس سینه با کش تمام بالاتنه و هسته بدن را به چالش کشیده و به افزایش قدرت عضلانی بالاتنه‌تان کمک خواهد کرد.

حرکت پرس سینه با بند تی آر ایکس

شیوه صحیح انجام حرکت

به نحوی بایستید که صورتتان پشت به انتهای کش تی آر ایکس باشد؛

کمی به جلو خم شده و دسته‌های کش TRX را در مقابل صورت‌تان بگیرید؛

بر روی انجام دادن حرکت پلانک به همین حالت متمرکز شوید؛

سعی کنید شانه‌های‌تان را به دست‌هایتان نزدیک کرده و حرکت پلانک انجام دهید؛

سپس درحالی که زانوها، لگن و شانه‌هایتان را صاف نگه داشته‌اید، به‌آرامی بدن‌تان را به سمت بالا فشار داده و به حالت اول برگردید.

12. حرکت همسترینگ با بند تی آر ایکس دوره مربیگری trx با مدرک بین المللی

انجام این حرکت باعث تقویت همسترینگ، عضلات ران‌ها و ناحیه پایین‌تنه شما خواهد شد.

حرکت همسترینگ با بند تی آر ایکس

شیوه صحیح انجام حرکت

به پشت دراز کشیده و پاهایتان را صاف کنید؛

پاشنه هر دو پا را داخل دستگیره‌های کش تی ار ایکس قلاب کنید؛

دست‌های‌تان را کاملا صاف در کنار بدن، روی زمین قرار دهید و باسن خود را به سمت بالا بکشید؛

تصور کنید که می‌خواهید به پشت، حرکت پلانک را انجام دهید؛

سپس از عضلات همسترینگ برای خم‌کردنِ زانوها کمک گرفته و سعی کنید تا پاها را به باسن‌تان نزدیک کنید؛

سعی کنید هسته بدن را درگیر کنید.

برای اتمام حرکت، به‌آرامی پاشنه پاها را به سمت بیرون هل داده و به حالت اولیه بازگردید.

13. حرکت اسکات با TRX مدرک مربیگری تی آر ایکس

کمک گرفتن از کش تی آر ایکس، برای انجام حرکت اسکات به شیوه جدیدی هسته بدنتان را درگیر خواهد کرد.

اسکات با بند تی آر ایکس دوره مربیگری TRX با مدرک بین المللی

شیوه صحیح انجام حرکت

در مقابل کش تیاریکس بایستید و دسته‌های کش را در دست خود بگیرید؛

باید وزن بدنتان را بر روی پاشنه پا انداخته و هسته بدن را درگیر کنید؛

باسن را به زمین نزدیک کرده و زاویه‌ای کمتر از ۹۰ درجه تشکیل دهید؛

اما به صاف بودن قفسه سینه و منقبض کردن عضلات شکمی‌تان دقت ویژه‌ای داشته باشید؛

برای اتمام حرکات، از پاشنه پا کمک گرفته و بلند شوید.

14. کشش کمر تی آر ایکس دوره مربیگری trx با مدرک بین المللی

برای این‌که در طول روز کارآیی بیشتری داشته باشید، انجام این حرکت را توصیه می‌کنیم.

این حرکت، کمر و هسته بدن را درگیر کرده و باعث قوی‌تر شدن عضلات در این قسمت‌ها خواهد شد.

کشش کمر تی آر ایکس مدرک مربیگری تی آر ایکس

شیوه صحیح انجام حرکت

در مقابل کش TRX (تی آر ایکس) بایستید و دست‌های خود را بالای سر ببرید؛

در هنگام انجام حرکت، حتماً دست‌ها و پاهایتان را صاف نگه دارید و آرام آرام بدن را پایین بیاورید تا بین بالاتنه و پایین‌تنه‌تان زاویه نود درجه تشکیل شود؛

کمی بدن خود را در این حالت، کشیده و در تمام مدت زمان انجام تمرین، دست‌ها و پاهایتان را صاف نگه دارید.

15. حرکت قله تی آر ایکس دوره مربیگری trx با مدرک بین المللی

به معرفی آخرین حرکت رسیدیم. این حرکت، چالش فوق‌العاده‌ای برای تمام عضلات بدن محسوب می‌شود. حرکت قله باعث قدرت‌بخشی به بالاتنه شده و عضلات پایینی شکم‌تان را هدف قرار می‌دهد. مدرک مربیگری تی آر ایکس

حرکت قله تی آر ایکس

شیوه صحیح انجام حرکت

در ابتدا به حالت شنا روی زمین قرار بگیرید و پاهای خود را بالا آورید و داخل دستگیره تی آر ایکس قلاب کنید؛

در ابتدای حرکت، پاها و شانه‌هایتان باید در یک راستا قرار گیرد؛

حال باید باسن خود را به طرف بالا بکشید، برای این کار از عضلات شکمی کمک بگیرید و اجازه دهید تا سر شما بین دست‌های‌تان قرار بگیرد؛

فرم بدن‌تان باید شبیه عدد 8 باشد؛

برای اتمام حرکت، باسن خود را به‌آرامی پایین بیاورید و بدن‌تان به حالت پلانک برگردد.

سخن نهایی در مورد ورزش تی آر ایکس دوره مربیگری trx با مدرک بین المللی

TRX ورزش جدیدی محسوب می‌شود که طرفدارن زیادی هم دارد. تی آر ایکس با استفاده از وزن بدن شما، باعث افزایش قدرت بدنی، تعادل و انعطاف‌پذیری شما خواهد شد؛ از طرفی این ورزش به تقویت قدرت میان تنه و استحکام مفصل‌ها کمک زیادی می‌کند.

تمرینات تی آر ایکس را زیر نظر مربی انجام دهید و از مزایای آن بهره‌مند شوید. ضمناً نظرات، پیشنهادات و سوالات خود درباره ورزش trx و تمرینات تی ار ایکس در خانه را برای ما بنویسید تا کارشناسان آکادمی اس آی سی در اسرع وقت پاسخ‌گوی شما عزیزان باشند.

مدرک مربیگری تی آر ایکس – مدرک مربیگری TRX – خرید مدرک مربیگری تی آر ایکس – خرید مدرک مربیگری TRX – صدور مدرک مربیگری تی آر ایکس – صدور مدرک مربیگری TRX – چگونه مدرک مربیگری تی آر ایکس بگیرم ؟ – چگونه مدرک مربیگری TRX بگیرم ؟ 

مدرک مربیگری تی آر ایکس – دوره مربیگری trx با مدرک بین المللی

مدرک مربیگری تی آر ایکس – دوره مربیگری trx با مدرک بین المللی TRX

مدرک مربیگری تی آر ایکس – مدرک مربیگری TRX – خرید مدرک مربیگری تی آر ایکس – خرید مدرک مربیگری TRX – صدور مدرک مربیگری تی آر ایکس – صدور مدرک مربیگری TRX – چگونه مدرک مربیگری تی آر ایکس بگیرم ؟ – چگونه مدرک مربیگری TRX بگیرم ؟ 

مدرک مربیگری تی آر ایکس – دوره مربیگری trx با مدرک بین المللی

مدرک مربیگری تی آر ایکس – دوره مربیگری trx با مدرک بین المللی

2 پاسخ
  1. مریم
    مریم گفته:

    سلام
    وقتتون بخیر
    ببخشید یه سوال داشتم:
    برای افرادی هم که مهارت کافی و رزومه دارن ولی نمیتونن حضوری شرکت کنن بصورت غیرحضوری مدرک بین المللی صادر میشه؟
    با تشکر

    پاسخ

ثبت دیدگاه

مایل به ملحق شدن به بحث هستید ؟
به ما بپیوندید !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 6 =